Saturday, March 30, 2013

Majmunski hleb – Monkey Bread / FBI rukavice


Majmunski hleb – Monkey Bread / FBI rukavice


Monkey Bread4 200x200


Monkey Bread4


Potreban materijal:


testo


oko 400g brašna + još nekih 4 kašika

1 kesica – 7g Dr.Oetker suvog kvasca

1 kašičica soli

4 kašike šećera

200ml toplog mleka

80ml tople vode

30g istopljenog maslaca


preliv


115g istopljenog maslaca

110g smeđeg šećera

10g cimeta u prahu

1 kašika ekstrakta vanile


još malo maslaca a prema ivanje kalupa

šaka seckanih oraha


Monkey Bread


Priprema:


Prosejati brašno u činiji i dodati so. Pomešati posebno maslac, toplo mleko, toplu vodu, kvasac i šećer. Masu dadati u brašno. Mikserom, nastavcima a testo amesiti meko, glatko testo. Dve pune kašike brašna staviti na radni sto, i ručiti testo i malo ga doraditi rukama. Oblikovati testo u loptu i malo ga namastiti uljem, pa ga atim staviti u plastičnu činiju, pokriti čistom kuhinjskom salvetom i ostaviti na toplom da narasta oko 1h. Pripremiti kalup a pečenje. Mom kalupu se polako avršava “vek” trajanja i često mi se dešava da mi se alepi to nešto što pravim, pa ne mogu lepo da i vučem, ato sam morala prvo da premažem čitavu površinu maslacem, atim prekrijem svuda i lepo “ alepim” papir a pečenje, a onda sam i preko papira dobro nama ala maslacem. Preliv pripremiti tako što prvo morate rastopiti maslac, a atim dodati šećer, cimet i ekstrakt vanile. To je br i postupak, pa gledajte da odradite pre nego trebate da počnete da slažete hleb. Kada je testo naraste i udvostuči se, vratiti ga na radni sto (sada dodajte one druge dve kašike brašna) i rastanjiti ga oklagijom u obliku pravougaonika, pa oštrim nožem isecite na 64 komada. Nebitno je da li će da budu iste veličine. Od svakog komada isečenog testa napravite lopticu i umačite svaku u otopljeni puter i šećer. Morate preliv mešati kašikom non-stop da bi masa bila konstantna. Umočenu lopticu od testa staviti u modlu a pečenje i tako redom sve dok se ne potroši i poslednji komad testa. Seckanim orasima, s vremena na vreme, pospite testo u modli. Pokriti pleh kuhinjskom salvetom i ostaviti da loptice narastu, dok ne dosegnu 2cm ispod linije pleha.


Monkey Bread11


Napomena: U originalnom receptu piše da testo stoji 1 sat da naraste, moje testo je stajalo samo 30 minuta. Verovatno je ra log bio taj što sam toga dana baš bila aktivna u kuhinji, pekla i u rerni već nešto i bilo je jako toplo. Logično je da i testo brže naraste.


Monkey Bread1


Rernu agrejati na 180C. Staviti hleb da se peče oko 30-35 minuta. Kada je gotov i vadite ga i rerne i odmah stavite tanjir na kome ćete ga služiti preko pleha, pa prevrnuti. Posle pet minuta skloniti pleh. Poslužiti.


Još jedan recept koji sam isprobala sa Ivaninog bloga “So i biber” u sklopu igrice “FBI rukavice”. Inače ga merkam još od kada je objavljen prošle godine, u novembarskom broju ME E maga ina. Samo je moja greška to što sam ovoliko čekala i nisam recept ranije isprobala. Fenomenalno je ovo “majmunče”.


Monkey Bread2


This article is copyright ©  2013



Moje grne




Majmunski hleb – Monkey Bread / FBI rukavice

0 comments:

Post a Comment

 

Anitini Recepti Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice